Byudvikling

Vi rådgiver og producerer kommunikation-, marketing- og brandingmaterialer i forbindelse med  udviklingsprojekter, hvor enten kommunale eller private aktører vil konvertere udtjente eller nedslidte erhvervs- og havneområder eller etablere nye byudviklingsprojekter. 


At markedsføre, brande eller skrive de rigtige historier om et byudviklingsprojekt, er en helt særlig disciplin, som kræver en indsigt og forståelse for kommuner og ejendoms- og byggebranchen. Det kræver også en viden om, hvordan man tilrettelægger en strategisk marketing- og kommunikationskampagne - en kampagne, der påvirker og sikrer en øget opmærksomhed og opbakning fra forskellige målgrupper såsom potentielle investorer, developere, entreprenører, borgere og virksomheder.
 

Et par tips om markedsføring og branding

Byudvikling er både markedsføring og branding af kommunen og projektet

I et byudviklingsprojekt er det afgørende, at den enkelte kommune eller private grundejer selv involverer sig og bidrager til alle markedsføringens forskellige faser. 

Markedsføringen af selve byudviklingsprojektet bør altid køre sideløbende med en brandingkampagne, der skal placere den enkelte kommune på landkortet og i potentielle skatteborgeres og erhvervsvirksomheders bevidsthed. 

 


Fortæl de rigtige historier til de rigtige mennesker

I skal som kommune fortælle de rigtige og positive historier om kommunen og projektet. I skal også vide hvilke trykte-, digitale- og sociale kommunikationskanaler eller dele af pressen, I skal vælge for at nå ud til de rigtige modtagere. I den forbindelse er det ofte relevant at nævne og bruge kommunens gode infrastruktur, sport- og fritidsaktiviteter, den offentlige transport, skole- og daginstitutioner, indkøbsmuligheder og blomstrende erhvervsliv som unique selling points. Kort sagt "Hvorfor skal jeg, min familie eller virksomhed flytte til X-købing"? 

 

Vil du vide mere om, hvad vi kan gøre for dig?

Ja tak - ring mig op
Lad os mødes og gennemgå dine muligheder Ja tak - book et møde